WordPress WooCommerce Themes

සෙන්කොට්ටං ……….මම දුටු අයුරු

ශෙහාරා ශෂිප්‍රබා

පොතක් අස්සෙ උන්ගෙ ජීවිත
ලියවිලා ඇත කදුලකින්
දුකක් මැද්දෙ උන් ගෙවූ ඒ
ජීවිතේ හරි සුන්දරයි
පන්ති බේදෙත් තරාතිරමුත්
වියකිලා නැත ලෝකයක්
කිලිටි වූ රෙදි ශ්වේත කරනා
උන් තමයි බන් දෙවිවරුන්

අඩුව නැති කෝප්ප ඇති පැල්පතක්
දානෙටවත් ඉඩක් දෙන්නැති පන්සලක්
හැමදාම සමාජයෙන් කොන් වූ පන්තියක්
කදුලු හංගා ලෝකයට සිනාසූ මිනිසුන් රැලක්
තරාතිරමං පිරුණු ලෝකේ
අහිංසකයා තැලෙයි හැමදා
වලව්වේ නොලැබුණත් බත් කට
උන්ගෙ කුණු මුන් අතින් හෝදා
වලව්වෙන් දෙස් දෙවොල් ඇහුවා
ගහට වැලට ආදරේ දීලා
මනු සතුන්ට සෙනෙහෙ දීලා
තිරිසනුන්ගෙන් බැනුම් අහලා
රෙදි පොට්ටනිය කරේ එල්ලා
ලෝකයෙන් මියැකුණා උන් දැ.

සෙන්කොට්ටං ……….

දැනට සමාජයේ ජනප්‍රියතම නව කතාව . දවස් ගණනක් ඇස් දෙකෙන් කදුලු උතුරවපු කතාවක් . වීරප්පුලි හේනයා කියන ඒ අහිංසක උතුම් මනුස්සයාගේ පවුල වටා හරි ලස්සනට ගෙත්තම් කරමින් සමාජයේ අතීත කාලයේ සිට මෑත කාලයක් දක්වා පැවති පන්ති බේදය පිලිබද ලෝකයාට හරි අපූරුවට කියා දුන් කතාවක් .
ආදරේ ඉදිරියට පන්ති බේදය ඇවිත් අව්රුදු ගණනාවක් ඒ ආදරේ පපුව අස්සෙම සගවා තමන්ගෙත් ඔහුගෙත් පුතු වූ බබා හේනයාගේ ඒ රුව මව මවා ජීවිතය ගැට ගසාගෙන අවසානයේදි ඒ ආදරේ නාමයෙන්ම ජීවිතයෙන් සමුගන්නට සිදු වූ පොඩීනාගෙ කතාව.
ලොකු කෙල්ලත් නැති වූ , හීං කෙල්ලත් නැති වූ . මුනුපුරත් නැති වූ . මල්මා රිදී විතරක් ගෙදර ඇති වූ , ඒ පාලු වු ගෙදර බෝ පැලේ අසල ඉද දුක දරා ගන්නට බැරිම උණ තැන වත්තේම ගොරකා ගහේ ගෙල වළලා අවසන් හුස්ම පිටකල ඒ උත්තමයාගේ කතාව .

සෙන්කොට්ටං ………. මහින්ද ප්‍රසාද් මස්ඉබුල මහතාගේ ප්‍රතම නවකතා සoග්‍රහය වන මෙය මා මෙතෙක් කල් කියවූ පොත් අතුරින් ඉතාම උසස්ම ඝනයේ පොතක් කිවහොත් නිවැරදී . සමාජයේ පවතින. කුල බේදය මුල්කරගෙන රචනා කර ඇති මේ කෘතියේ ප්‍රදාන චරිතය වීරප්පුලි හෝනයායි.ඔහු ඔහුගේ දරු තිදෙනාගෙන්ම පසුව මහත් සේ ආදරය කලේ කිසිවෙකු නොදත් අනගිහාමිගේ ලෙයට පොඩීනගේ කුසින්දාව උපන් බබා හේනයා නම් කොලු පැටියාටය. “මට ඕනෑ උනේ මේ කොලු පැටියට පිo පොදක් රැස්කරාලා දෙන්ට…” සමාජයේ පවතිය කුල බේදය මෑත කාලයට එතරම් බලපෑමක් එල්ල නොකරත් අතීත සමාජයේ මුල් බැස තිබූ මහා වෘක්ෂයත් බදුය. කොන්වීන, අපහස,රිදවීම්, මේ සියල්ල ඔව්න්ට උරුමය. සාමාජයේ හැකිතාක් උපරිම ගැරහුම් , කොන්වීම් විද දරාගෙන අනුන්ගේ රෙදි වීරප්පුලි හේනයා තමාගේ දෑතින්ම පිරිසිදු කලේ එය දේව කාරියක් සේ සලකාය. එහෙත් අවසානෙට තමාගේ සරනට තමා අසල රැදුනේ ඒ පුංචි බෝ පැලය පමණි…… ලෝකයේ සත්ත්ය ස්වාභාවයද එයයි අප අනෙකාට කෙසේ උවත්, කෙසේ කලත්, අවසානෙට තමාට තමා පමණක් ඉතිරිවෙ….. පොඩීනා ගැන කිවහොත්……. රිදීවිට ඉපදුන ලස්සන රෝස මල. එක පිරිමි පරානයක් වෙනුවෙන් තමන්ගේ ජීවිතයව විදවලා ඒ පිරිමි පරානෙ වෙනුවෙන්ම අවසන් ගමන් ගියපු ඒ රෝස කුසුම.සාමාජ බේදේ නිසා ලoවෙන්නට ඉඩක් නැති උන ආදරය. ඒ ආදරේ පොඩීනා වින්දේ බබාහේනයාගෙ මූනෙන් අනගිහාමිගේ රුව මවමවාය. පොඩීනගේ අව්රුදු 8ක ඇත්ත ආදරේ එදා ඒ වෙහෙරහැර ගල් තලාව අස්සෙම වැලලිලා ගියා අනගිහාමි නම් තිරිසන් ආදරවන්තයාගේ ආදරේ සිහිවටනයක් විදියට…… පොතේ හරය ගැන කීවොත්…….. අදටත් ලoකාවේ මිනිස්සු අතර මේ වැඩකට නැති බොරු කුල බේදේ තියෙනවා. ඒවා නිසා ඒ මිනිස්සු විදවන තරම දන්නෙ උන් මිසක් වලව්වල නිලමෙලා, ආරච්චිලා, කුමාරිහාමිලා නෙමේ….. ඒ අහිංසක පවුල් කාරයෝ ජරා මිනිස්සුන්ගෙ ජරා වෙච්චි රෙදි පිරිසිදු කරලා දුන්නා මිසක් එයාලා කවදාවත් එයාලව ජරා කරගත්තෙ නෑ. ඒ දේ තෙරුම් ගන්න බැරි තරම් අපේ සමාජේ පහත් වගේම මෝඩයි. මේ කුල බේදේ නිසා මිනිස්සු කීදෙනෙක් විදවන්න ඇත්තද. ඒවගේම ගැනැනියකට තමන්ගේ දරුවා වගේම තමන්ගේ ආත්මගරුත්වේ තරම් වෙන කිසිම දෙයක් වටින්නෙ නෑ කියලා පොඩීනගේ චරිතේ තුලින් මනාව පෙන්නුම් කරනවා……… ……..සෙන්කොට්ටන් ……. තමාට ජීවිතේ කියා දෙන පොතක්. “….සමහර මිනිසුන් හෙලන ලද තරමක් ගනකම් සුසුම් හේතුවෙන් වාතලයේ යම් බරැති ස්වාභාවයක් දක්නට ලැබුණි….”

සබැඳි ලිපි

Encyclopedia

අජන්තා

මධ්‍යම ඉන්දියාවේ හයිද්‍රබාද් ප්‍රදේශයේ  පිහිටි අජන්තාව ගුහා 29 කින් සමන්විත  ලෙන් සංකීර්ණයකි. පොළව මට්ටමේ සිට අඩි 300ක් පමණ උස් වූ ද අශ්ව ලාඩමක හැඩය ගත්තා...
ඉතිහාසය

මහ වන මැද වලගම්බාවන් දුටු රාජාංගණය

ඉතිහාසය වනපොත් කිරීමෙන් ඔබ්බට…ප්‍රායෝගික ඉතිහාසය සටහන හා ඩිජිටල් සිතුවම-අමිල කෝසල උඩවත්ත ඉතිහාසය දරුවන්ට ඉගැන්විය යුතු ය. වෙනස් කළ යුත්තේ උගන්වන රටාව හා අරමුණු ය. ඉතිහාසයේ...
Encyclopedia

ඉන්දු නිම්න ශිෂ්ටාචාරය

ඉන්දු නිම්න ශිෂ්ටාචාරයේ ස්වභාවය ආසන්න වශයෙන් ක්‍රි.පූ. 3000 සහ ක්‍රි. පු.1800 අතර කාලයේ සාර්ථක ලෙස දියුණුවෙන් දියුණුවට පත්වෙමින් පැවති මෙම ඉපැරණි ශිෂ්ටාචාරය පිළිබඳ පැරණි ම...
ආගම්

බ්‍රහ්මචාරි අප්සරාවෝ

අප්සරාවෝ යනු ඉන්ද්‍ර දෙව් ලොව වාසය කරන දිව්‍යාංගනාවෝය. අප්සරා යන අරුත දැනවීම සඳහා ඍග් වේදයේ අප්සරස් අප්‍යායෝෂායන ශබ්ද යොදා ගෙන ඇති බව පෙනේ. අප් යනු...
Encyclopedia

අශෝක ශිලා ලේඛන

අලහබාද්, රුමින්දෙයි ටැම් ලිපිය, නිගාලිසාගර් ටැම් ලිපිය, බයිරාත් ලිපිය, කෞෂම්බි, සාංචි, සාරානාත්, රූපනාත්(සුළු ගිරි ලිපියකි), බුද්ධගයා කුසිනාරා, දිල්ලිතෝප්‍රා, ධෞලී(සුළු ගිරි ලිපියකි), බබීර(වෛශාලි)ටැම් ලිපිය, රාම්පූර්වා ටැම්...
Encyclopedia

කුලුනු

දැව, ගල්, ගඩොල්, ලෝහ ආදී දෙය යොදාගෙන නිර්මාණය කළ ස්තම්භය. සිරස්ව ස්ථාපනය කෙරෙන වාස්තුවිද්‍යාත්මක අංගයකි. උසින් වැඩි හා අඩු කුලුනු විවිධ කාර්යයන් සඳහා යොදාගැනේ. එක්ටැම්...