ක්රිස්තු පූර්ව 6වන සියවසේ භාරතයේ උත්තර ප්රදේශයය කේන්ද්රකරගනිමින් නව දේශපාලන හා ආර්ථික සංස්කෘතියක් වර්ධනය වෙමින් පැවත් බව ඉහත විස්තර අනුව පෙනී යයි. මේ කාලයේ ගංගානිම්නයේ වෙළඳ හා ගොවි පන්තිය ප්රබල වෙමින් නැගී ආයේ ය. උතුරු ඉන්දියාවේ නැගෙනහිර කොටසට වන්නට වූ තොටුපළ ආශ්රිතව ශ්රේෂ්ඨීන් හෙවත් සෙට්ටිවරු(සිටුවරු) ධනවත් පන්තියක් ලෙස වර්ධනය වෙමින් සිටිය හ. මෙකල ගහපති යනුවෙන් හැඳින්වූයේ පවුලේ ප්රධානියා නොවේ. ඕනෑම කුලයක ධනවත් අයෙකු හැඳින්වීමට මෙම නාමය භාවිත විය. ගවයා යනු ආර්ථිකය මනින එකම මිනුම් දඬුව නොවූව ද ගවයාට පෙර තිබූ ස්ථානය ම හිමි වී තිබුණි. ගවයින් බොහෝකොට ඇත්නම් හේ ධනවතෙකු සේ පිළිගැනුණි. ඉපැයීම, විනෝදය, නිදහස වැනි දේට විනා අමූලක කුල ක්රම හෝ අනවශ්ය සීමා බන්ධන වලට වැඩි තැනක් නොලැබුණි. අශ්වමේධ, පුරුෂමේධ වැනි මහා පරිමාණ යාග යටපත් වී ගොස් තිබුණි. දේශපාලනයේ දී යුධ ආක්රමණය, ආර්ථික අතින් බලවත්වීම වැනි දේට මිස පුහු යඥවලට මුල්තැන නොලැබුණි. ඒනිසා මේ කාලයේ බලවන්ත ග්රාම වලින් ඇරඹී ආර්ථික ශක්තිය හා යුධ ශක්තිය ක්රමයෙන් වර්ධනය කරගත් කණ්ඩායම් කුඩා රාජධානි වශයෙන් වර්ධනය විය. මේවා ක්රමයෙන් බලවත් වීමෙන් ගංගා නිම්නය අවට කුඩා රාජධානි ගණනාවක් බිහිවිය. මේවා අතරින් වඩාත් බලවත් වූ රාජධානි 16ක් පිළිබඳ බෞද්ධ හා ජෛන සාහිත්ය ග්රන්ථ වල සඳහන් වේ. මේ අතරින් බෞද්ධ අංගුත්තර නිකායේ සඳහන් වන සොළොස්මහා ජනපද ඉන්දීය ඉතිහාසයේ මේ යුගය හැදෑරීමේ දී පදනම කරගැනේ.
අධ්යාපනය සඳහා යොමු වූ විශාල පරිශීලකයන් ප්රමාණයක් වෙත ඔබගේ පණිවුඩය ගෙන යාමට අප අමතන්න.